1. NIŽI TLAK ZRAKA GUME BOLJI NA SKLISKOME
Jedna od najopasnijih zabluda je da se snižavanjem tlaka zraka u gumi poboljšava prianjanje. Premda se tada povećava kontaktna površina, koja po kriteriju kohezijskog trenja (uklinjenja čestica gume u asfalt) povećava trenje, to poništava uvijanje gazeće plohe i boka gume. Time se smanjuje realna kontaktna površina i mogućnost preuzimanja bočnih sila, deformirani utori smanjuju mogućnost drenaže vode te se pogoršava držanje putanje i produžava zaustavni put.
2. KAD AUTO DUŽE STOJI IZVADITE AKUMULATOR
Mnogi, kad auto duže stoji, vade akumulator iz automobila. Time rade dvije koristi – akumulatoru se produžava vijek, jer se nimalo struje ne gubi te je na suhom i ne prehladnom mjestu. Također, time se smanjuje rizik krađe. Druga strana medalje govori da se time znatno ubrzava hrđanje karoserije. Naime, kad je akumulator u automobilu, minus pol je spojen na masu te se na površini lima stvara negativan naboj koji učinkovito štiti površinu lima od oksidacije (hrđanja).
3. UNIVERZALNE GUME MOGU ZAMIJENITI ZIMSKE
Jedna od najopasnijih zabluda je da zimske gume nisu potrebne u južnim krajevima, odnosno da su univerzalne dovoljne. Zbog toga svake godine smrtno stradaju deseci osoba. Naime, ljetne gume gube sposobnost prianjanja na asfalt kad njegova temperatura padne ispod +7°C. Univerzalne gume, oznake M+S, dobro se drže do nule. Prave zimske gume zadržavaju dobra svojstva do -20°C te se prepoznaju po oznaci pahuljice. Mnogi, nažalost, tek nakon nesreće shvaćaju koliko važne.
4. OVLAŠTENI SERVIS? BACANJE NOVCA!
Ovlašteni servisi skuplji su od neovlaštenih, a pogotovo od ‘fušera’ koji ne izdaju račun i ne plaćaju porez. Ali razlika u cijeni znači i razliku u kvaliteti, te se može ugroziti pouzdanost i sigurnost. Dobiva se i mobilno jamstvo, čija se vrijednost shvaća kad se auto pokvari na putu. Auto bez ispunjene servisne knjižice vrijedi manje i znatno se teže prodaje. Kad se radi o rabljenom premium automobilu (Audi, BMW, Mercedes…), razlika može biti i nekoliko tisuća eura.
5. BLOKADA VOLANA NE ŠTITI OD KRAĐE AUTA
Zabluda je da su jednostavne i jeftine šipke za blokadu volana beskorisne. Premda se doista lako i brzo mogu ukloniti piljenjem volana, to je kradljivcu veliki minus, zbog kojeg će potražiti lakšu žrtvu. Naime, riskantno je i neugodno voziti s prepiljenim volanom, a bitno se povećavaju troškovi kradljivcu, koji dobiva svega nekoliko tisuća eura. A kupiti novi volan, jednako kao i za kontaktnu bravu nije lako, jer je ovlašteni prodavač tada dužan obavijestiti policiju.
6. NA SEMAFORU TREBA ISKLJUČITI MOTOR
Premda se sve više novih modela oprema sustavom Start&Stop, kod običnih auta nije preporučljivo gasiti motor prilikom stajanja na semaforu. Naime, akumulator i elektropokretač nisu prilagođeni učestalom paljenju pa im se time skraćuje vijek, a klasično ubrizgavanje pri paljenju povlači više goriva, što poništava štednju. Suvremeni motori koriste i rjeđe ulje (10W-30 do 0W-20), koje olakšava paljenje.
7. ISPOD CERADE LIM AUTA MANJE HRĐA
Srećom, cerade za pokrivanje automobila sve manje se koriste, a i oni koji to rade vjerojatno ne znaju da je od toga više štete nego koristi. Naime ispod pokrova skuplja se vlaga, nema provjetravanja pa vlažan ambijent traje danima. To pogoduje i stvaranju mikroorganizama, koji ispuštaju štetne tvari, što ubrzava koroziju. Može doći i do štetnog ispuštanja boje cerade na lim.
8. ZAMJENSKI SU DIJELOVI JEDNAKI ORIGINALNIMA
Mnogi su ‘pametniji’ od drugih, jer ugrađuju jednako kvalitetne zamjenske dijelove, koji su upola (i više) jeftiniji. To je zabluda, jer su originalni dijelovi napravljeni od kvalitetnijih materijala, boljom tehnologijom i višestruko kontrolirani. Trošak ugradnje dobrog i lošeg dijela je jednak, a kad otkaže, gubi se jedno i drugo, te ugrožava sigurnost. Čak i od istog proizvođača (Bosch, Delphi…) dijelovi za drugu ugradnju izrađeni su nižom tehnologijom i lošijim materijalima.
9. BOLJE S MANJKOM ULJA NEGO ULITI RAZLIČITO
Predrasuda o štetnosti miješanja motornih ulja datira iz starih vremena, kad dodaci u ulja nisu bili kompatibilni. Danas su svi aditivi i sva ulja na potpuno kompatibilna i nema problema s miješanjem. Bez problema se može prijeći s jednog na drugo motorno ulje. Pritom je dobro izmijeniti pročistač, a nikakvo ispiranje motora nije potrebno niti preporučljivo. Ako se upali lampica ulja, odmah zaustavite motor i ulijte bilo koje motorno ulje, po mogućnosti istih karakteristika.
10. NISKI SU OKRETAJI POŽELJNIJI OD VISOKIH
Za motor je najbolje da radi u srednjem režimu okretaja, u području najvećeg momenta (kod dizelaša oko 2500/min, kod benzinaca oko 3000/min). Mnogi misle da su niski okretaji zdravi za motor, a tada je podmazivanje i hlađenje loše te lako dolazi do suhog trenja. Štetu izazivaju i povećane vibracije, pogotovo ako se niskim okretajima vozi pri velikom opterećenju. Dakle, preniski okretaji su jednako štetni kao previsoki, a i potrošnja goriva je veća nego u optimalnom području.
Izvor : www.automotoportal.hr
Vaš Darko Bat