Pirelli nam je zorno pokazao kako ekstremno velike brzine djeluju na gumu i njenu konstrukciju. Riječ je o gumi na Formuli 1. Pri toj se brzini ona okrene 48 puta u sekundi, odnosno skoro 2900 puta u minuti. Ima li to utjecaja na gumu ? Ima, i to nekoliko njih.
Prva posljedica je ogroman downforce, koji potrebnu nosivost gume povećava za cijelih 250 kg (po gumi!). Druga posljedica su ekstremne centrifugalne sile. Treća je ekstremno povećanje gazne površine . Stoga, struktura gume mora biti ekstremno elastična da bi se mogla prilagoditi odnosno nositi se sa svim izazovima i stalnim stezanjem / rastezanjem…U Pirelliju su čini se napravili odličan posao jer je deformacija gaznog sloja kod 350 km/h u zavoju cca 1 %. Impresivno.
Testiranje guma su zaista ekstremna : Vmax na kojoj se ispituju iznosi 450 km/h (da bi bez većih problema izdržala ovih 360) , a također se pri brzini od 250 km/h penju na rubnjake na stazi do iznemoglosti da vide koliko će izdržati bez deformacija..
Pa ako netko od vas ima Pirelli PZero gume te čuje da su u njoj iskustva iz Formule 1, vjerujte im 🙂
Vaš Darko Bat