BMW u suradnji s Toyotom razija vodikove gorive ćelije, a njihovo prvo “čedo” je model 5 GT pogonjen vodikom, prvi puta testiran u realnim, životnim uvjetima, na njemačkim cestama. BMW-ov je plan stvoriti tehnički dozrelo vozilo, spremno za prve kupce negdje 2020. godine. U periodu 2025. do 2030. godine broj bi se ovakvih vozila trebao bitno povećati, a paralelno s njima trebao bi rasti i broj punionica. Vodikove gorive ćelije koje su za raznorazna svemirska vozila u pogonu još od 1960. godine proizvode električnu energiju u trenutku kad vodik dođe u dodir sa zrakom, omogućavajući puno veću autonomiju nego bilo koje drugo gorivo. Štetnih plinova u ispuhu nema. Naravno, svaka medalja ma dvije strane. U ovom slučaju to je teško ponovno punjenje ćelija te visoka cijena rijetkih materijala koji su potrebni za ovo…
Koliko je problem punionica složen pokazuje i činjenica da BMW pregovara i drugim proizvođačima automobila, raznim vladama te popratnom industrijom kako bi se razvoj istih ubrzao. Što se tiče gore navedenog BMW-a 5 GT, on se ponašao kao unaprijeđeno ekvivalentno električno vozilo, jedino što je protok vodika kroz pumpu na vozilu stvaralo snažan zvuk fućkanja (uz malo mašte to si možemo predočit kao zvuk turbine 🙂 )
Doseg mu je bio 500 km. Nemojmo zaboraviti, i3 ima doseg 160 km. I dok se i3 na stanici za punjenje treba oporavljati barem 5 sati, “hidrogenski” konkurent spreman je za trčanje nakon svega 5 minuta.
U BMW-u kažu da su ga ovog trena spremni pustiti u prodaju ali da je još dosta preskup u odnosu na sve ostalo. Ipak, cijene će vremenom padati pa bi i do 2018. trebalo biti već 8.400….
Vaš Darko Bat