Goodyearov prototip inteligentne gume omogućuje povezivanje i razmjenu podataka s upraviteljima voznih parkova
Popularnost zajedničke upotrebe vozila (shared mobility) neprestano raste, što je potaknulo izradu koncepta jednog od Goodyearovih inovativnih rješenja na području mobilnosti u budućnosti: prototipa inteligentne gume koja osigurava optimalno povezivanje u realnome vremenu i razmjenu podataka između gume i upravitelja voznih flota. To omogućuje sigurniju i troškovno učinkovitiju mobilnost te maksimalnu dostupnost vozila.
Ženeva, 13. ožujka 2018. – Zbog želje za smanjenjem troškova i veće pristupačnosti za korisnike, zajednička upotreba vozila neprestano raste. Tako su na primjer 2015. godine »dijeljeni« kilometri u svijetu iznosili 4 posto prevoženih kilometara, a prognoze pokazuju da će taj broj do 2030. godine prijeći 25 posto.[1] To osobito donosi nove izazove upraviteljima voznih parkova za koje je proaktivno upravljanje servisiranjem guma izuzetno važno kako za klijenta, tako i za poslovni model. Na ovogodišnjem međunarodnom sajmu automobila u Ženevi Goodyear je predstavio ideju rješenja s prototipom svoje inteligentne gume.
Goodyear je na događaju prikazao cjelokupan informatički sustav gume, koji uključuje gumu, senzore i algoritme u oblaku. Svi zajedno u realnom vremenu komuniciraju s upraviteljima voznih parkova putem mobilne aplikacije. Senzori u Goodyearovoj inteligentnoj gumi zajedno s podacima o vozilu i drugim informacijama pomoću Goodyearovog vlasničkog algoritma osiguravaju redovite podatke. Zahvaljujući tim algoritmima, informacije o stanju gume – uključujući i njezinu istrošenost, temperaturu i tlak – stalno se ažuriraju i šalju upraviteljima voznih parkova.
Neprestano povezivanje i razmjena podataka omogućuju optimalnu upotrebu guma, a time i sigurniju i troškovno učinkovitiju mobilnost te maksimalnu dostupnost vozila.
Kako ističe Chris Delaney, predsjednik Goodyearove regije Europa, Srednji istok i Afrika, »informacije o izdržljivosti i istrošenosti gume u realnom vremenu priopćavaju kada gumu treba servisirati da bi njezin životni vijek bio dulji, potrošnja goriva ekonomična i razina njezine izdržljivosti očuvana.« To proaktivno održavanje omogućuje prijevoznicima da precizno odrede i riješe poteškoće s gumama te da se odluče za eventualno servisiranje i prije nego što problemi nastupe.
U Goodyearu očekuju da će se usporedno s neprestanim razvojem mobilnosti razvijati i potrebe potrošača i prijevoznika, a novi proizvodi, usluge i iskustvo omogućit će mobilnost kakva je potrebna potrošačima i upraviteljima voznih parkova.
Darko Bat