Redovito pregledavajte gazni sloj da vidite kada treba zamijeniti gumu. Sve gume za osobna, lagana teretna i srednje velika gospodarska vozila imaju u gaznome sloju označene indikatore istrošenosti. Indikatori se nalaze na dnu kanala gaznoga sloja, na više mjesta po obodu gume. Kad je guma istrošena do točke na kojoj se bilo koji indikator vidljivo izravna sa susjednim rebrima gaznoga sloja, vrijeme je za zamjenu gume. Ako je gazni sloj istrošen samo na jednom ili dva mjesta, to može značiti da nema pravilan tlak zraka. Dolje navodimo nekoliko najčešćih uzoraka neravnomjernog habanja gaznoga sloja i objašnjavamo zašto se javljaju:
Narezuckanost u gaznome sloju: ISTROŠENI DIJELOVI
Narezuckanost (engl. cupping, dipping, scalloping) najčešća je na prednjim gumama iako je moguća i na stražnjima. To može značiti da nemate centrirane kotače ili da su kod vozila istrošeni dijelovi ovjesa, odnosno upravljačkog sustava.
Pilasti rubovi: NEPRAVILNO PODEŠAVANJE KOTAČA
Izgledaju li rubovi gaznoga sloja kao sječivo na pili? Za to je krivo nepravilno trljanje po cestovnoj površini. Rješenje je optičko podešavanje kotača (korekcija pozitivnoga ili negativnoga kotrljanja). Za optimalnu izdržljivost gume najvažnije je da gazni sloj ima odgovarajuću dubinu profila. Ako primijetite promjene pri prianjanju na mokroj cesti, možda gume više nemaju dovoljan profil. Kad profil dođe do 1,6 mm, treba zamijeniti gumu.
Istrošenost u središnjem dijelu: PREVISOK TLAK ZRAKA
Ako je tlak u gumi previsok, središnji dio gaznoga sloja nosi veći dio mase i zato se brže troši od vanjskih dijelova. Zbog neravnomjernog habanja skraćuje se trajnost vaše gume. Redovito provjeravajte tlak zraka u vašim gumama. Nepravilno habanje može također biti posljedica nepravilnog podešavanja kotača ili mehaničkih poteškoća.
Habanje na oba ruba: PRENIZAK TLAK ZRAKA
Ako vaša guma izgleda ovako, možda ima prenizak tlak zraka. Prenizak tlak zraka skraćuje životni vijek gume jer se ona previše troši na vanjskim rubovima (na području ramena). Guma se također više zagrijava, zbog čega je manje izdržljiva. Na kraju krajeva, utječe i na potrošnju goriva jer se povećava otpor kotrljanja (kod mekih guma vaše vozilo mora više raditi). Nepravilno habanje može također biti posljedica nepravilnog podešavanja kotača ili mehaničkih poteškoća