Približno 43 % vozača odlučuje se na kupnju zimskih guma , i iako bi mi htjeli da je taj postotak još veći stanje se iz godine u godinu popravlja. Ipak, mnogi vozači ne mogu odoljeti sirenskom zovu ostavljanja zimskih guma i u toku cijelog ljeta na vozilu.
Ipak, to je loše iz najmanje dva bitna razloga.
Prvi razlog, za koji mnogi nisu svjesni, je činjenica da se zimska guma u brzoj vožnji auto cestom, u situaciji kad vani vladaju visoke temperature, jednostavno može “skuhati”. Tehnički gledano, to je situacija kad (unutarnja) temperatura gume prijeđe kritičnu točku i svojstva joj se nepovratno promijene. Što se nakon toga dešava ? Naizgled, baš ništa. Vi i dalje lijepo vozite cijelo ljeto, ali kada dođu prve jesenske kiše počinju problemi. Zimska guma koja je prije bila odlična na kiši i snijegu odjednom počinje biti iznimno klizava s prvim kapima kiše.
Drugi razlog je lošije ponašanje, odnosno lošije performanse u gotovo svim važnim uvjetima. To se matematički manifestira u 8-30 % lošijim rezultatima na simultanom testiranju, ovisno o temperaturi, temperaturi asfalta odnosno količini vode na kolniku.
Da bi to bolje dočarali, pogledajte ove video priloge iz Bridgestonea.
Ne štedite tamo gdje ne treba, ne isplati se…
Vaš Darko Bat