Nokian Tyres je predstavio prvu zimsku gumu s “A” oznakom za otpor kotrljanja namijenjenu električnim vozilima, a prvi koji će trčat na toj gumi bit će BMW i3.
Guma veličine 155-70-19Hakkapeliitta R2 84 Q razvijena za I3 bit će predstavljena u siječnju 2015, dok će 215-45-20 95 R XL namijenjena i8 hibridu svjetlo dana ugledati u ožujku 2015.

Uska i visoka konstrukcija ove gume , vrlo slična ljetnoj dimenziji 155-70-19 koju u ljetnoj izvedbi radi Bridgestone, sama po sebi daje mali otpor kotrljanja. Stručnjaci iz Nokiana kažu da su gumu dodatno optimizirali za električna vozila. Kako ? Pa, pomoću ovih “finti”… :

  • Intelligent eSilica – zahvaljujući najnovijoj generaciji silike, povećana je dugotrajnost gume a da radi toga ne pati ponašanje iste na snijegu. Smjesa gume zahvaljujući tome ima dobro ponašanje u velikom temperaturnom rasponu koji djeluje povoljno na otpor kotljanja gume. Molekularni lanci gume u smjesi kombinirani s česticama silike daju iznimno jaku a fleksibilnu kombinaciju. Lamele u simetričnom dezenu gume funkcioniraju dobro bez obzira na temperaturu. Smjesa gume daje izvanredan grip na ledu, snijegu, skliskim kolnicima uz iznimno mali otpor kotrljanja. Repičino ulje u smjesi gume povećava trajnost odnosno ukupnu moguću kilometražu.
  • Cryo Crystal koncept – prvoklasno držanje i precizno vođenje. Čestice tvrdoće dijamanta koje izgledaju kao kristalići s brojnim rubovima (bridovima) razultiraju izvrnim ponašanjem na ledu, grabeći tamo gdje treba..
  • Pumpe za odvodnju – da, znamo da čudno zvuči, ali dezen gume je napravljen tako da na neki način “ispumpava” vodu s cestovne površine osiguravajući stabilan i siguran osjećaj na cesti.
  • Pandže za grip na snijegu – male “pandžice” smještene između blokova na gumi također poboljšavaju grip na ledu, pogotovo kod kočenja.
  • Aktivatori lamela – bolji grip na ledu i snijegu. Aktivatori su smješteni na krajevima gume kako bi se potaknula aktivnost lamela na snijegu i ledu. Šira lamela aktivira užu.
  • Pandže za bljuzgavicu  – kako bi se spriječilo proklizavanje na bljuzgavici, posebni penetratori u obliku trokuta smješteni su na kritičnim područjima gume.

Ovo je, sve u svemu, čisto dosta, zar ne ? 😀

Vaš Darko Bat

Usluge

Saznajte sve o našim uslugama

Savjeti

Savjeti o vožnji u svim uvjetima

BAT Autoservis

Više od pola stoljeća iskustva