Držanje ceste te otpor kotrljanja, a s njime povezana i potrošnja goriva često su fokusne točke na koje se usredotočujemo kod kupnje nove gume. Treći kriterij zaboravljamo, barem do trenutka dok nam eventualno počne smetati. To je, naime, buka.
Buka u kabini vozila nastaje kada zrak u gumi vibrira dok se kotač kotrlja po cesti, i onda takva strukturna buka radi rezonanciju u kabini vozila. Stručnjaci Goodyear / Dunlopa doskočili su tome ugradnjom posebne poliuretanske pjene na unutarnji dio gaznog sloja gume. Rezultat je impresivan. Do 11 dB manja vanjska te 4 dB manja unutarnja buka.
Iako su tek predstavili ovu tehnologiju, kod Goodyeara nazvanu “Sound Control”, a kod Dunlopa “Noise Shield”, iz Audija je već došla prva narudžba, za sportske automobile u dimenzijama 20 i 21 col..radi se o RS 6, RS 7 te novi A 8.
Ova je pjena integralni dio gume i životni joj je vijek koliko i samoj gumi..
Ovo je sjajna stvar, jedva čekam da dođe kod nas 😀
p.s. jedini problem što je nema u npr. 15 cola…
Vaš Darko Bat