1. Koliko često trebam provjeravati gume ?
Gume bi trebali provjeriti jednom mjesečno, a u svakom slučaju prije puta. Taj bi pregled trebao uključiti provjeru tlaka u gumi, dubinu gaznog sloja i istrošenost gume. Također (ovo mnogi zaboravljaju) , obavezno provjeriti i rezervnu gumu, nemali se broj puta desilo da su ljudi kod nas provjeravali tlak u rezervnoj gumi i u 99.9 % slučajeva taj je tlak bio premali.

2. Kako da ja sam provjerim gume ?
Što se tiče propisanog tlaka, podaci o njemu nalaze se u korisničkoj knjižici vozila, poklopcu rezervoara ili naljepnici na vratima. Minimalna dubina profila gume je 3 mm za ljetne, odnosno 4 mm za zimske gume. Vizualni pregled gume uključuje provjeru jednake istrošenosti gaznog sloja, te provjeru ima li guma kakve porezotine, ispupčenja ili udubljenja. Ako ima, bez odgode nam se javite.

3. Zašto je važna dubina gaznog sloja ?
Odgovarajuća dubina gaznog sloja od esencijalne je važnosti za držanje (grip) na mokrom kolniku. Ukoliko je gazni sloj neodgovarajuće dubine produžava se kočioni put, smanjuje se prijanjanje , i najvažnije, ali zaista najvažnije, enormno se povećava opasnost od aquaplaninga.

4. Važnost pravilnog tlaka u gumama…
Da bi vaš automobil pokazao najbolje što može, jedan od osnovnih preduvjeta je da ima propisan (pravilan) tlak u gumama. Ako su gume premalo ili previše napumpane, pogoršati će se držanje i upravljanje, a rezultat toga biti će otežano ili nepredvidljivo ponašanje automobila u vožnji.  Premali tlak guma uzrokuje nepravilno trošenje guma na njezinim vanjskim krajevima, jako povećava zagrijavanje, a samim time opasnost od eksplozije gume u vožnji te povećanu mogućnost oštećenja felge, i jasno, same gume. Previše napumpane gume smanjuju samu udobnost vožnje (automobil počinje lupati) , a smanjuje se i dodirna površina gume i ceste. Zaključak : provjeravajte tlak, to zaista nije teško , i nevjerojatno, još uvijek je besplatno 🙂 ….

5. Zašto se gume nepravilno troše ?
Na ovo pitanje postoji puno odgovora, ali 90 % se svodi na ove uzroke : nepravilno podešena geometrija kotača, neadekvatan tlak u gumama, agresivna vožnja, neispravni dijelovi ovjesa. Ako vas muči nešto od toga , možemo ispraviti sve, osim agresivne vožnje, slobodno se javite….

 

 

Usluge

Saznajte sve o našim uslugama

Savjeti

Savjeti o vožnji u svim uvjetima

BAT Autoservis

Više od pola stoljeća iskustva