Često puta zaboravljamo da je guma jedina veza između automobila i ceste. Naravno nije joj lako, pogotovo ako uzmemo u obzir da je dodirna površina velika kao dlan (zajedno s prstima) , nosi težinu koja je oko 50 puta veća nego njena vlastita masa , a u svemu tome još mora podnijeti i apsorbirati udarce s ceste…

Bilo bi u redu da joj malo pomognemo, zar ne ? Ne bojte se, vrlo je jednostavno, slijedite li ove korake :

  • Povremeno kontrolirajte dubinu gaznog sloja. Nova guma ima dubinu gaznog sloja 8-9 mm koji se u toku vožnje troši. Kad guma dođe do dubine 3 mm ,njena mehanička svojstva u velikoj mjeri reteriraju, prvenstveno otpornost na aquaplaning jer preostala dubina profila ne može više niti približno odvoditi toliko vode. Ako ste propustili promjenu kod ove dubine profila, to ćete obavezno morati napraviti kad se dubina smanji na svega 1.6 mm i guma dođe do indikatora zamjene (TWI – tread wear indicator)
  • Ovo ne možemo dovoljno puta ponoviti : kontrolirajte tlak u gumama. Kod cca. 70 % vozača taj je tlak premalen. Neadekvatan tlak čuva gumu od preuranjenog  trošenja, i što je još važnije, sprečava oštećenja unutarnjeg slja (karkase) gume.
  • Balansirajte gume. Tako onemogućavate nejednako trošenje gume na gaznom sloju i pojavu vibracija koje će se negativno odraziti na ovjes vozila.
  • vodite brigu o podešenosti geometije kotača
  • kod svake promjene guma, promjenite i ventil. S obzirom da je i on od gume, vremenom se troši i može se desiti da zbog djelovanje centrifugalne sile u vožnji dođe do gubitka zraka u gumi. To se zaista, ali zaista ne isplati….

 

Usluge

Saznajte sve o našim uslugama

Savjeti

Savjeti o vožnji u svim uvjetima

BAT Autoservis

Više od pola stoljeća iskustva