Vrijeme jesenskih kiša, za mnoge romantično vrijeme, često otkriva neželjene stvari na automobilima. Jedna od njih , sigurno, je neželjen prodor vode u unutrašnjost automobila. Često nije lako detektirati od kuda se ta voda stvorila, ali najčešći razlozi za to su ovi :
Vjetrobran
Kod starijih automobila dovoljno je gumom zabrtviti staklo, tj. onemogućiti vodi ulazak. Kod novijih automobila to se radi posebnom masom za brtvljenje i time je problem rješen, ali samo ako je ugradi profesionalac. U slučaju nestručne ugradnje i nedovoljne količine mase za brtvljenje, moguće je da voda prodre u automobil upravo ispod stakla. U tom slučaju je obavezna reinstalacija vetrobrana. Ne preporučuje se da sami silikonom brtvite vjetrobran, jer ćete na taj način otežati odvajanje i zamjenu stakla u budućnosti. I naravno, ne zaboravite provjeriti prostor ispod vetrobrana, koji se može napuniti vodom zbog prljavštine koja je začepila odvode.
Gume na vratima
Drugi najčešći uzrok prokišnjavanja su gume na vratima, posebno kod starijih automobila. Tijekom godina, guma trpi različita termička i fizička opterećenja, čime se mijenja i njen oblik i dolazi do trošenja. Gume brže stare u toplijim dijelovima zemlje . Do deformacijemože doći i nakon prometnih nesreća, kada nedovoljno pažljivi limar i lakirer u želji da postignu savršen estetski dojam, zaborave da vrata trebaju dobro prijanjati na brtve na vratima. . Ako utvrdite da voda vrlo malo curi kroz gume, možete riješiti problem bez zamjene same gume. Guma kojom brtvite prozore i vrata u kućanstvu može poslužiti i kod automobila, a treba je zaljepiti za okvir vrata na problematičnom mjestu.
Karoserija
Bilo koji spoj mjesta na karoseriji potencijalno je mjesto ulaza vode. Spojevi koji se nalaze niže na vozilu najčešće nisu problematični, a u najvećem broju slučajeva voda prodire kroz loše postavljene elemente kao što su zadnji svjetlosni sklopovi. Uzrok za ovu pojavu je ponekad i tvornička greška, ali puno češće se radi o deformaciji brtvene smjese . Na ovaj način se stvaraju manji otvori koji se vrlo teško otkrivaju. Ako se nakon provjere posumnja na ovakvu vrstu curenja, potrebno je potpuno ukloniti staru i staviti novu brtvenu masu.
Šiber
Krovni otvor (šiber) je dosta osjetljiv na kišu, posebno kod starijih vozila. Starenje i oštećenje brtve oko otvora automatski dovodi do ulaska vode kad pada kiša, posebno ako su začepljeni kanali oko otvora koji trebaju odvesti vodu. Zato s vremena na vrijeme očistite ove odvode koji postoje na sva četiri kuta otvora, ali pazite da ne probijete gumena crijeva. Iako može biti neugodno, problem sa šiberom lako se otklanja.
Naknadna ugradnja
Ako se curenje vode pojavi ubrzo nakon instalacije dodatnih elemenata na vozilo (naknadna ugradnja šibera, krovnih nosača i sličnih elemenata), vrlo je vjerovatno da je to uzrok problema. Ovi postupci zahijtevaju bušenje lima, a ako rupe potom nisu propisno zabrtvljene, voda u unutrašnjosti je zagarantirana.
Hrđa
Kod nekih se modela automobila hrđa pojavljuje iznad vjetrobranskog i zadnjeg stakla. Čak i kada nije vidljiva okom, moguće je da je tek počela nagrizati lim, taman dovoljno za prodor vode. Popravci ovakvog oštećenja nisu uvijek uspješni i treba ih dati dobrom limaru, jer je potrebno ukloniti što je moguće više hrđe, zatim nadoknaditi uklonjeni metal kitom i fillerom i na kraju ofarbati i prebrtviti.