Najčešći razlog pregrijavanja motora jest puknuće remena ventilatora ili curenje na crijevu vode za hladenje
Uvijek u automobilu imajte rezervni remen ventilatora i traku za krpanje gumenog crijeva. Traka za krpanje gumenog crijeva – traka napravljena od djelomično vulkanizirane gume – prodaje se u trgovinama autodijelova. U hitnim slučajevima, privremeni remen ventilatora može se improvizirati pomoću dovoljno dugog užeta, jake uzice ili najlonske čarape, namotanog oko koloturnika koljenastog vratila i koloturnika ventilatora te privezanog čvorom na petlju.
Zamjena ili podešavanje remena ventilatora
Ako remen pada – što se može prepoznati po cviljenju koje nastaje kod povećanja broja okretaja motora – podesite zategnutost remena tako da remen na najdužem dijelu umjerenim pritiskom palca ima otklon od 6 – 1 3 mm. Ako je remen opušten i pošto ste ga podesili do krajnjih granica, trebate ga zamijeniti novim. Da biste stavili novi remen, otpustite glavni svornjak i podesni vijak, gurnite generator prema motoru koliko god ide i skinite stari remen. Omotajte remen oko donjeg koloturnika vodeći brigu o tome da dobro nalegne u žlijeb, omotaj te ga preko koloturnika pumpe za vodu i navucite ga na koloturnik generatora. Kako biste lakše namjestili remen na mjesto, jednom rukom okrećite lopatice ventilatora (ako postoje) , a palcem druge ruke pritišćite remen u koloturnik. Ne pokušavajte ga namjestiti pomoću odvijača – možete oštetiti remen ili koloturnik. Podesite zategnutost remena kako je ranije opisano. Nakon prijedenih 150 km, ponovno provjerite zategnutost remena.
Curenje iz crijeva
Curenje na kraju crijeva, gdje se ono spaja s motorom ili hladnjakom, obično se može zaustaviti zatezanjem obujmice na crijevu. Ili, ako je crijevo dovoljno dugačko, možete oštrim nožem odrezati njegov kraj i ponovno ga spojiti. Nakon toga, što prije zamijenite crijevo novim. Kako biste popravili napuklo crijevo, očistite dio oko puknuća i oko rupe čvrsto omotajte traku za krpanje gumenog crijeva. Ako nemate pravu traku za krpanje gumenog crijeva, možete za nuždu upotrijebiti manje učinkovitu običnu, samoljepljivu traku, izolacijsku traku ili samoljepljivu vinilnu traku, ali samo kao privremeno rješenje.
Curenje iz hladnjaka
Manje curenje iz hladnjaka moguće je zaustaviti žvakaćom gumom, no potom odmah trebate polako odvesti automobil do naj bliže mehaničarske radionice. Također postoje kupovne smjese za zatvaranje pukotina, koje možete kupiti u mehaničarskim radionicama ili trgovinama autodijelova. Njih je jednostavno potrebno uliti u hladnjak kad se dovoljno ohladi kako biste mogli odvrnuti čep. Nikada ne skidajte čep dok je hladnjak vruć jer će vruće sredstvo za hlađenje pod pritiskom prsnuti van. Pustite da se motor ohladi prije no što otvorite čep otvora za punjenje. Pažljivo skinite čep tako što ćete ga uhvatiti starom krpom ili novinama, a nakon prvog okreta čepa pričekajte kako bi se smanjio dak. Vozite bez čepa na otvoru za punjenje jer će tlak u sustavu uništiti ono što ste popravili. Uključite grijanje u automobilu, što će pomoći održati vodu hladnom jer će toplina ići u kabinu automobila. Pozorno pratite kazaljku mjerenja temperature motora iii signalno svjedo upozorenja. Čim se motor počne pregrijavati, zaustavite se i pustite neka se ohladi.
Ostali uzroci pregrijavanja
Ako je gornje crijevo hladnjaka hladno, a donje toplo, termostat je zaglavljen u zatvorenom položaju. Kao hitno rješenje, možete voziti automobil na kratkoj udaljenosti s odstranjenim termostatom. Izvadite vijke koji drže kućište termostata (gornje crijevo obično je izravno spojeno na njega) , izvadite termostat i vratite kućište na mjesto. Ako automobil ima električni ventilator, možda se ne uključuje. Premosnim vodom premostite dvije žice na prekidaču hladnjaka ili spojite žicu s pozitivnog pola akumulatora na pol motora ventilatora kako bi ventilator radio bez prestanka sve dok ne dodete do mehaničarske radionice.
Ovaj tekst preuzet je sa stranice www.kako.hr