Kad je obiteljima ograničen budžet postojeći se automobil vozi ponekad i puno duže nego što je prvenstveno bilo planirano. Prirodno je da u toj situaciji kupnja neprovjerenih , da ne kažemo vrlo loših , ali i jako jeftinih guma dovodi čovjeka u pravo iskušenje. Ali, stručnjaci Continentala smatraju da baš ti vozači, koji voze starije automobile, na istom trebaju imati (pogotovo zimske) gume iz Premium razreda. Naglašavam, ne samo Continental, nego bilo koga tko je u samom vrhu (Goodyear UltraGrip 9, Dunlop WS 4D, Michelin Alpin 5 itd….popis je poduži.

Ako se fokusiramo samo na Njemačku vidjet ćemo da se i kod njih prosječna starost vozila povećala pa sad iznosi 8.8 godina. Prevedemo li to u sigurnosne sisteme vozila znači da 10 % njih nema ABS. Što se tiče ESP-a, još je gora situacija. Posljedica toga ? Automobil ima kudikamo manje sigurnosne rezerve nego današnji modeli na cestama. Osobito na mokrom, zaustavni im je put puno duži, a upravljivost u hitnim situacijama gotovo da i ne postoji ako su na vozilu gume, blago rečeno, nepoznate kvalitete.
Voditelj razvoja u Continentalu kaže za takva vozila da je odlična zimska guma, kako bi danas rekli, “must have” , jer isporučuje odličnu količinu gripa kod kretanja i kočenja, kao i precizno vođenje kod skretanja u zavoje. Na kraju, to je jedina veza između vozila i ceste.

Neki će više vjerovati brojkama nego tekstu pa idemo : na testu guma koji proveo njemački Auto Bild, Continental TS 850, koji je bio treći po redu što se tiče kočenja na snijegu (prvi je bio Dunlop WS 4D), s rezultatom od 39 m u mjerenju 80km/h do 0 (potpunog zaustavljanja). Najlošija je guma imala rezultat 53 m. Pazite, na mokrom (!). Možete mislit kakvi bi rezultati bili na snijegu ili ledu.

Mislim da vas ne trebamo više uvjeravat da se na gumama zaista ne štedi.

Vaš Darko Bat

Usluge

Saznajte sve o našim uslugama

Savjeti

Savjeti o vožnji u svim uvjetima

BAT Autoservis

Više od pola stoljeća iskustva