Prije svega, moramo reći da vrlo veliki broj ljudi misli da zimske gume nisu potrebne na suhoj ili mokroj cesti , u zimskom periodu , kada nema snijega. Na žalost, to je velika zabluda jer zima za gume na automobilu počinje kada temperatura padne ispod +7 C, kada sama ljetna guma otvrdne, a karakteristike se pogoršavaju.
Konstrukcija zimskih guma
Zimske gume (ili gume za hladno vrijeme, kao što se sve češće zovu) konstruirane su za korištenje u hladnim ili vrlo hladnim uvjetima. Međutim, što je to točno što ih čini boljim ? Koje su to karakteristike koje daju prednost ?
Jedna od najznačajnijih karakteristika je prijanjanje na podlogu. Izuzetno važne komponente zgog kojih je zimska guma bolja su :
- smjesa od koje su napravljene – u njenom je sastavu puno više prirodnog kaučuka i silike koji se stvrdnjavaju na puno nižim temperaturama nego sintetički kaučuk. Silika također utječe na bolje kočenje smanjujući zaustavni put
- dezen gaznog sloja – posebno je važan u uvjetima snijega ili bljuzge kada kotač svojim pritiskom kod rotacije gura snijeg u široke kanale na gumi, stvarajući dodatnu trakciju. Zahvaljujući asimetričnom dezenu i 5-8 % većoj dubini kanala, poboljšava se kočenje i smanjuje opasnost aquaplaninga. Također, zimsku gumu možemo prepoznati po velikom broju lamela kojima je guma “izrezana”. Zimska guma ih ima 6 do 10 puta više nego ljetna, a lamele omogućavaju blokovima gaznog sloja da se saviju i zariju dublje u snijeg ili led, što jasno, bitno poboljšava vučnu silu.
- bolji zaustavni put – ako se do sada niste uvjerili, ovo je možda najbitniji argument :
USPOREDBA KOČENJA :
ZAUSTAVNI PUT NA SNIJEGU, BRZINA 50 KM/H
Ljetna guma : 63 m
Zimska guma : 32 m
Razlika : 31 m
ZAUSTAVNI PUT NA MOKROJ CESTI, BRZINA 80 KM/H, TEMP. NIŽA OD 7 C
Ljetna guma : 40 m
Zimska guma : 34 m
Razlika : 6 m
Nadam se da smo vas uvjerili…